افزايش 10 درصدي سهم پرستاران در سرانه سلامت سال 93
 
پرستاران فردا
 
 
یک شنبه 28 مهر 1392برچسب:, :: 10:57 ::  نويسنده : mehdi

رييس سازمان نظام پرستاري از برگزاري جلسه‌اي با کميسيون اجتماعي دولت با حضور معاون درمان وزارت بهداشت و جمعي از مسئولان بيمه‌اي کشور خبر داد و گفت: وزارت بهداشت موافقت ضمني خود را جهت افزايش 10 درصدي سهم پرستاران در سرانه سلامت سال آينده اعلام کرده است.

 

محمد ميرزابيگي در گفت‌وگو با خبرنگار «سلامت» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينکه علي‌رغم بي انگيزگي پرستاران به علت عدم اجراي قانون تعرفه‌گذاري خدمات پرستاري که شش سال از زمان تصويب آن مي گذرد، اين جامعه 70 درصدي نظام سلامت هنوز به آينده اميدوارند، عنوان کرد: يکي از راهکارهاي اساسي اجراي اين قانون در جلسه دو روز گذشته کميسيون اجتماعي دولت مورد بررسي قرار گرفت.


 


 وي ادامه داد: دولت دهم عزم خود را براي اجراي تعرفه‌هاي پرستاري بکار بسته بود، اما وزراي بهداشت قبل به خوبي با اجراي قانون همراه نشدند و با پيشنهادات سازمان نظام پرستاري براي اجراي قانون به شدت مخالفت کردند.

 

 رييس سازمان نظام پرستاري با اشاره به اينکه دولت دکتر احمدي‌نژاد در اواخر دوره کاري خود نظرات نظام پرستاري را براي چگونگي اجراي قانون تعرفه‌گذاري بويژه تامين منابع آن جويا شد، گفت: هدفمند شدن سرانه سلامت به عنوان راهکاري براي تامين منابع لازم براي اجراي اين قانون اعلام کرديم. هرکدام از خدمات تعريف شده در نظام سلامت چون دستمزد پزشکان و گروه‌هاي پزشکي، دارو و تجهيزات پزشکي و هتلينگ بيمارستاني سهمي در سرانه دارند.

 

 ميرزابيگي ادامه داد: البته اين مرزبندي چندان شفاف نيست، به عنوان مثال خدمات پرستاري در دل خدمات هتلينگ گنجانده شده است. در واقع شش درصد از وزن مربوط به خدمات هتلينگ بيمارستاني در سرانه سلامت به خدمات پرستاري اختصاص داده شده است که آن هم مستقيما از منابع سرانه‌اي تامين نمي‌شود و از محل درآمدهاي بيمارستان‌ها محاسبه مي‌شود.

 

 وي با بيان اينکه پيشنهاد تخصيص 10 درصد از سرانه سلامت به پرستاران در جلسه دو روز گذشته کميسيون اجتماعي دولت طرح و موافقت ضمني با آن براي بودجه سال آينده صورت پذيرفته است، گفت: وزير بهداشت هم براي تحقق اين امر تلاش مي‌کند و اين دغدغه را دارد که وضعيت پرستاران سامان يابد و قانون تعرفه‌گذاري خدمات پرستاري به اجرا در بيايد.


 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان پرستاران فردا و آدرس parastaranfardah.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 59
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1



بازی آنلاین

بازی آنلاین بازی آنلاین

بازی آنلاین

تماس بامهدی حسین زاده


                    
 
 
 

کد تلوزیون انلاین